Chat with us, powered by LiveChat

9 Strategii pentru o relație fericită

9 Strategii pentru o relație fericită - Videochat București - Videochat Galați - Videochat Ploiești

05 sept. 9 Strategii pentru o relație fericită

1. Fă ceva pozitiv pentru partener: Una dintre primele tehnici ale terapiei de cuplu presupune ca fiecare dintre parteneri să facă o listă de comportamente pe care și-ar dori să le facă celălalt. Dacă unul face un comportament de pe listă va fi recompensat. Puteți face chiar asta, stabiliți-va două-trei lucruri pe care vă doriți ca cel drag să le facă într-o zi și recompensele pentru acestea. Atenție el nu e obligat să le facă însă dacă le face va fi recompensat (și invers).

2. Surprinde-l: Propuneți ca într-o zi să faci lucruri mărunte pentru celălalt prin care să îi arăți că îți pasă – uneori uităm să ne mai exprimăm afecțiunea față de celalat. Vă poate ajuta să regăsiți o modalitate de interacțiune bazată pe afecțiune și respect.

3. Fii așa cum îți dorești!: Cum ți-ai dori să fii tu într-o relație? Ce ai face și ce nu ai face? Se întâmplă frecvet ca atunci când relația e într-o perioadă dificilă să nu mai facem lucrurile care ne plăcea să le facem într-o relație. Dacă vei reîncepe să le faci, vă veți simți amândoi mai bine.

4. Comunică: Exprimă-ți atât emoțiile pozitive cât și emoțiile negative. Când vine vorba de emoțiile negative e important cum le exprimăm. Spuneți părerea subiectiv ca fiind părerea ta nu adevărul absolut, vorbește în numele tău – nu spune ceea ce crezi că gândește sau simte celălalt. Exprimă-ți gândurile și emoțiile cu tact și găsește momentul potrivit astfel încât să fie dispus să asculte fără a deveni defensiv. Dacă nu spui ceea ce te deranjează, lucrurile vor rămâne nerezolvate și în timp vor izbucni tot mai multe conflicte.

5. Ascultă: Încearcă să înțelegi ce spune partenerul, să vezi cum înțelege el situația, nu îl întrerupe, nu interpreta, nu îl judeca și acceptă că are dreptul să simtă sau să gândească ceea ce simte sau gândește indiferent dacă tu ești sau nu de acord cu acele lucruri.

6. Oferă-i suport: Atunci când se află într-o situație dificilă, caută să îl asculți, să-l înțelegi și să îi oferi sprijinul tău.

7. Identifică mesajul: Atunci când partenerul e furios sau trist – ai două alternative: vezi acel lucru ca și pe un atac sau ca și pe un mesaj. Evident că dacă îl vei interpreta ca pe un atac vei răspunde negativ și vei isca un conflict. Pe când dacă îl vezi ca pe un mesaj, puteți încerca să găsiți împreună soluții la problemă.

8. Amintește-ți pe cine ai lângă tine:
În perioadele mai dificile avem tendința să ne concentrăm pe cine are de câștigat sau de pierdut. Amândoi pierdeți într-un conflict, sunteți de aceeași parte a baricadei, amândoi sunteți iritați și nemulțumiți și aveți de ales între a înțelege că e o problemă care vă afectează pe amândoi și trebuie să o rezolvați sau să continuați să “apăsați” acele “butoane” care știți că îl irită atât de mult pe celălalt.

9. Mulțumește și fii recunoscător: Poate că uneori simți că doar tu depui efort într-o relație, sau că totul e pe umerii tăi încearcă să observi lucrurile bune pe care le face partenerul tău și mulțumește-i, arată-i că le observi și că le apreciezi.

Lucrurile sunt foarte simple – vrei o relație fericită? Asigură-te că aveți mai multe momente bune decât rele. Dacă ceva te nemulțumește încerca să faci lucrurile altfel, să schimbi tu ceva. Ceea ce faci tu s-ar putea să determine o schimbare în bine și la partener și implicit la relație. Uneori e suficient ca unul din relație să depună mai mult efort și asta îl va determina și pe celalat să schimbe ceva în bine.
Și nu uită: COMUNICĂ!